Actrice Laura Harring (geb. 1964) wordt tot dusver nog steeds het best herinnerd voor haar hoofdrol in “Mulholland Drive” (2001) waarin ze aan de zijde van Naomi Watts terechtkomt in de verwarde en verwarrende wereld zoals voorgesteld door regisseur David Lynch. “Mulholland Drive” was eerst opgestart als een TV-film, maar haalde het niet in dat format en belandde nadien met extra footage in het bioscoopcircuit om daar met recht en reden eer en glorie te oogsten.
Bij de interviewsessie, georganiseerd tijdens het BIFFF (Brussels International Fantastic Film Festival) van 2007 dat toen nog plaatsvond in Tour & Taxis, ging de genodigde en voormalige Miss USA (1985) met een brede glimlach van tafel naar tafel om de journalisten te woord te staan. ‘Het herinnert me aan Cannes toen we daar “Mulholland Drive” voorstelden,’ was het eerste dat ze zei, ‘ook daar waren we de ganse tijd onafgebroken aan het woord. Vermoeiend, maar leuk en zelfs intrigerend.’ Zo werd Brussel heel even—hopelijk toch voor haar—het Cannes op Belgische bodem.

Het surrealisme van David Lynch gekoppeld aan de Hollywood film noir, zo zou men “Mulholland Drive” kunnen omschrijven, en het maakte haar wereldberoemd. Maar intussen is het al enige tijd stil rond Laura Harring—ook gekend als Laura Herring, Laura Elena Harring en Laura Martinez Harring, en haar echte naam is Laura Elena Martinez Herring—die na haar Miss USA titel besloot om het als actrice te wagen. Met theater en televisie als opstapje duurde het pakweg een decennium alvorens “Mulholland Drive” haar pad kruiste. De Amerikaanse filmcriticus Roger Ebert omschreef haar in zijn review van de film, dd. 12 oktober 2001, als volgt: ‘Not many actresses would be bold enough to name themselves after Rita Hayworth, but Harring does, because she can. Slinky and voluptuous in clinging gowns, all she has to do is stand there and she’s the first good argument in 55 years for a “Gilda” remake.’ Kenneth Turan, criticus voor The Los Angeles Times, bestempelde haar als ‘a dark dreamscape that needs to be experienced, not explained.’
Hier volgt de neerslag van het korte gesprek met Miss Harring.
Hoe kijk je nu terug op het succes dat jullie met de film in Cannes hadden?
Het eerste dat me daar opviel was hoe duidelijk ze altijd laten merken of ze een film kunnen appreciëren: ze staan dan spontaan recht en applaudisseren, of je hoort boe-geroep, dat kan natuurlijk ook. Bij de voorstelling van “Mulholland Drive” nam David Lynch me vooraf even bij de arm en hij zei, ‘Wat er ook gebeurt, na de filmvoorstelling kom je buiten met je hoofd omhoog!’ Dat is heel belangrijk. Ik herinner me nog heel goed, nadat de film was afgelopen, gingen de lichten aan en in de zaal werd het muisstil. Heel vreemd. Naomi Watts keek toen naar mij en vroeg stilletjes, ‘Dit is het dan??’ En toen stond iedereen recht en kregen we een daverend applaus. Maar het was even spannend. Europeanen houden echt van film en het is voor hen een zeer belangrijk medium. Ik bekijk het ook zo en daarom kom ik graag naar Europa, we delen diezelfde passie voor film. Met een film kan je een verschil maken. Het kan een prachtig staaltje van entertainment zijn, wat overigens prima is want er hoeft niet altijd een boodschap achter te schuilen. David had een motto, en dat was dat anderen je creativiteit niet hoeven te bekritiseren. Je bent gewoon creatief omdat je dat wil, niet om erkend te worden, niet om een onderscheiding of een bekroning te krijgen, maar het is natuurlijk wel leuk om een zekere vorm van waardering te krijgen.

Wanneer heeft de filmmicrobe je voor het eerst gebeten?
Dat gebeurde toen ik achttien was. Ik deed vrijwilligerswerk in Indië, nadien heb ik heel wat gereisd en kwam uiteindelijk in de Filipijnen. Daar heb ik enorm veel films gezien, dat was jaren voordat ik zelf begon te acteren. Ik verstond niets van die films—ze waren in de plaatselijke talen die ik niet begreep en er waren geen ondertitels, maar toch zag ik soms twee of drie films per dag. Kwalitatief stelden ze vaak weinig voor, maar ze hadden een eenvoud en een primitieve charme waaraan je niet kon weerstaan. Bij een romantische film bijvoorbeeld begon het te donderen wanneer het koppel zijn eerste kusscène speelde, of de deuren vlogen plots open door de wind, zulke dingen. Toen ik nadien in mijn eerste film speelde, “The Alamo: Thirteen Days to Glory” [1987], zag ik op de set Raul Julia aan het werk. De manier hoe hij speelde, of hoe hij zijn stem gebruikte, het was een openbaring. Zijn stem was een onvoorstelbaar instrument. Hij speelde Shakespeare in het Engels en in het Spaans, ik weet niet of er iemand is die het hem ooit heeft voorgedaan. In filmmiddens wist iedereen wel wat hij kon presteren, maar van het publiek en de critici kreeg hij minder aandacht.
Wat maakt een regisseur als David Lynch zo bijzonder?
Hij weet heel precies weet wat hij wil. Je kan hem vergelijken met een poëet. Ik had toen nog niet zoveel ervaring in film—ik was vooral vertrouwd met theater en televisie—maar het was van bij het begin duidelijk dat hij heel bijzonder was. Toen ik hem voor het eerst ontmoette om over de film en over mijn rol te praten, je wist gewoon welke visie hij in zijn hoofd had, en wat hij wilde bereiken. Zo simpel was het. Tijdens de opnamen zei hij niet zoveel, hij keek meestal naar me en zei, ‘Goed! Goed!’ Ik moest vooraf zelfs geen auditie doen, hij had mijn foto gezien en dat volstond. Het vreemde is, ik had een auto-ongeluk toen ik voor onze eerste afspraak op weg was naar zijn huis in Los Angeles, het was allemaal té synchroon. Ik kon die rol niet meer ontlopen, bij wijze van spreken. Ik dacht toen nog, ‘Dit is echt weird.’
Heb je na “Mulholland Drive” niet gevreesd voor typecasting?
Ik heb de eerstvolgende jaren wel goed uitgekeken, en het heeft wel even geduurd voordat ik m’n weg vond, ik denk totdat ik met Wiliam Hurt in “The King” [2005] speelde. Dat opende heel wat deuren, en die film heeft me erg vooruitgeholpen. Ik bekijk het nu zo: “Mulholland Drive” heeft me in de filmwereld geïntroduceerd en een aantal mensen kenden nadien m’n naam, “The King” heeft me een extra duwtje in de rug gegeven om een grotere verscheidenheid aan rollen te kunnen spelen, zoals gewone of oudere vrouwen. Van toen af was het zowaar gedaan met glamoureuze rollen. Mijn agent gaf me meteen de raad om af te vallen en er terug jonger en slank uit te zien. Dat deed ik dus, en dan kreeg ik “Love in the Time of Cholera” [2007, regie Mike Newell] aangeboden, waarvoor ik dan weer 15 kilo moest bijkomen. Zo zie je maar.

Met “Masked and Anonymous” [2003] heb je met Bob Dylan gewerkt. Kun je daar iets over vertellen?
Hij was een zeer aangename man—nerveus, maar aangenaam. Soms kwam hij me raad vragen, maar daar was ik niet de aangewezen persoon voor, vond ik, dat was de regisseur. Ik bedoel, hij was dan wel Bob Dylan en ik wilde hem niet negeren, maar anderzijds was ik ook niet de regisseur. Hij was ook erg verlegen, en mensen die verlegen zijn, worden gemakkelijk verkeerd begrepen. Ik was ook zo toen ik jong was, en iedereen dacht dat ik snobby was. Verlegen zijn kan gemakkelijk worden geïnterpreteerd in de zin van, ‘Oh, die wil niets met ons te maken hebben,’ of ‘Ze denkt dat ze veel beter is dan wij’—terwijl het daar helemaal niets mee te maken heeft. The mind is very tricky, we hebben soms van die vreemde opvattingen.
Welke prioriteiten heb je in je achterhoofd om een rol te accepteren?
Het belangrijkste voor mij is dat je je horizon kan verruimen. Of het nu een actiefilm is, een film met een boodschap, of wat dan ook, ik wil mezelf verrijken. Als dat lukt, dan ga ik er op vooruit, en dat is uiteindelijk voor iedereen de ambitie. Mijn carrière is heel belangrijk voor mij, maar mijn leven of wat ik er zelf van maak, dat is nog veel belangrijker. En het acteren zelf, dat kun je vergelijken met dansen. Een danser kan over de vloer glijden, zweven bijna, en als je hem aan het werk ziet, lijkt het erop alsof het hem geen enkele moeite kost. Het gaat bijna vanzelf. Dat moet je als acteur ook proberen te bereiken. Je moet in de eerste plaats heel ontspannen zijn, anders heb je geen enkele creatieve inbreng. Je moet zo natuurlijk mogelijk overkomen, ook met je stem, en dat is lang niet zo eenvoudig.
Brussels International Fantastic Film Festival,
11 april 2007
“Mulholland Drive” (2001, trailer)
FILMS
THE FORBIDDEN DANCE (1990) DIR Greydon Clark PROD Richard L. Albert, Marc S. Fischer SCR John Platt, Roy Langsdon (verhaal, Menahem Golan) CAM R. Michael Stringer MUS Vladimir Horunzhy CAST Laura Herring [Laura Harring] (Nisa), Sid Haig, Richard Lynch, Jeff James, Barbra Brighton, Miranda Garrison
DEAD WOMEN IN LINGERIE (1991) DIR – PROD Erica Fox SCR Erica Fox, John Romo CAM John Newby MUS Ciro Hurtado CAST Maura Tierney, Jerry Orbach, Dennis Christopher, John Romo, June Lockhart, Laura Herring [Laura Harring] (Marcia), Ken Osmond
EXIT TO EDEN (1994) DIR Garry Marshall PROD Garry Marshall, Alexandra Rose SCR Deborah Amelon, Bob Brunner (novel “Exit to Eden” by Anne Rice) CAM Theo Van de Sande MUS Patrick Doyle CAST Dana Delany, Paul Mercurio, Dan Aykroyd, Rosie O’Donnell, Hector Elizondo, Stuart Wilson, Rosemary Forsyth, Laura Harring (M.C. Kindra), Garry Marshall
BLACK SCORPION II: AFTERSHOCK (1997) DIR Jonathan Winfrey PROD Roger Corman SCR Craig J. Nevius CAM Mark Kohl MUS Kevin Kiner CAST Joan Severance, Whip Hubley, Sherrie Rose, Stoney Jackson, Matt Roe, Stephen Lee, Laura Harring (Babette, the Mayor’s Girl), Jonathan Winfrey
HOOVER PARK (1997) DIR – SCR Rod S. Scott PROD Theron K. Cal CAM Shawn Landis CAST Mikki Blair, A.K. Braxton, Laura Harring, Anthony Johnson, Champagne Powell, Todd Bridges, Tommy ‘Listy’ Blair
LITTLE NICKY (2000) DIR Steven Brill PROD Jack Giarraputo, Robert Simonds SCR Steven Brill, Adam Sandler, Tim Herlihy CAM Theo Van de Sande MUS Teddy Castellucci, Adam Jeremy Williams CAST Adam Sandler, Patricia Arquette, Harvey Keitel, Rhys Ifans, Tommy ‘Tiny’ Lister, Jr., Rodney Dangerfield, Allen Covert, Reese Witherspoon, Clint Howard, Laura Harring (Mrs. Dunleavy), Henry Winkler
FINAL PAYBACK (2001) DIR Art Camacho PROD Manuel Sanchez, Jason Abustan, Art Camacho SCR Art Camacho, Samuel Oldham, Juan Rodriguez Flores (story by Manuel Sanchez) CAM Andrea V. Rossotto MUS Steve Yeaman CAST Richard Grieco, Martin Kove, John Saxon, Laura Harring (Gina Garrillo), Corbin Bernsen, Priscilla Barnes, Sherrie Rose
MULHOLLAND DRIVE (2001) DIR – SCR David Lynch PROD Neal Edelstein, Tony Krantz, Michael Polaire, Alain Sarde, Mary Sweeney CAM Peter Deming MUS Angelo Badalamenti CAST Naomi Watts, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Rita / Camilla Rhodes), Justin Theroux, Dan Birnbaum, Scott Wulff, Robert Forster, Brent Briscoe, Ann Miller, Dan Hedeya, Lee Grant, Chad Everett
JOHN Q (2002) DIR Nick Cassavetes PROD Marl Burg, Oren Koules SCR James Kearns CAM Rogier Stoffers MUS Aaron Zigman CAST Denzel Washington, Robert Duvall, Gabriele Oltean, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Gina Palumbo), James Woods, Anne Heche, Kevin Connolly, Frank Cassavetes, Jay Leno, Ted Demme
DERAILED (2002) DIR Bob Misiorowski PROD Boaz Davidson, Danny Lerner SCR Jace Anderson, Adam Gierasch (story by Boaz Davidson) CAM Ross W. Clarkson MUS Serge Colbert CAST Jean-Claude Van Damme, Tomas Arana, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Galina Konstantin), Susan Gibney, Lucy Jenner, Jessica Bowman
WILLARD (2003) DIR Glen Morgan PROD Glen Morgan, James Wong SCR Glen Morgan (scenario WILLARD [1971] van Gilbert A. Relston; boek, Stephen Gilbert) CAM Robert McLachlan MUS Shirley Walker CAST Crispin Glover, R. Lee Ermey, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Cathryn), Jackie Burroughs, Ashlyn Gere, William S. Taylor, Edward Horn, Gus Lynch
MI CASA, SU CASA (2003) DIR Bryan Lewis PROD Bryan Lewis SCR Steven Baer CAM Thaddeus Wadleigh MUS John McCallum CAST Laura Harring (Catalina), Roy Werner, Gerardo Mejía, Margaret Scarborough, Victoria Ramirez, Barbara Eden
THE POET (2003) DIR Paul Hills PROD Jonathan English, Evan Todd, Arno Ortmair, Timothy Ney SCR Robert Hammond, Barbara Jago, Emil Meyer (story by Leslie Ann Proctor) CAM MUS Marcel Barsotti, Sofa Surfers CAST Dougray Scott, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Paula), Jürgen Prochnow, Andrew Lee Potts, Erika Marozsán
MASKED AND ANONYMOUS (2003) DIR Larry Charles PROD Jeff Rosen, Nigel Sinclair SCR Sergei Petrov [Bob Dylan], Rene Fontaine [Larry Charles] CAM Rogier Stoffers MUS Bob Dylan CAST Bob Dylan, Jeff Bridges, Penélope Cruz, John Goodman, Jessica Lange, Luke Wilson, Angela Bassett, Steven Bauer, Bruce Dern, Laura Harring, Ed Harris, Val Kilmer, Cheech Marin, Chris Penn, Mickey Rourke, Richard Sarafian, Christian Slater, Susan Tyrrell, Fred Ward
THE PUNISHER (2004) DIR Jonathan Hensleigh PROD Avi Arad, Gale Anne Hurd SCR Jonathan Hensleigh, Michael France CAM Conrad W. Hall MUS Carlo Siliotti CAST Thomas Jane, John Travolta, Rebecca Romijn-Stamos, Will Patton, Roy Scheider, Laura Harring (Livia Saint), Ben Foster, Samantha Mathis
ALL SOULS DAY: DIA DE LOS MUERTOS (2005) DIR Jeremy Kasten PROD Mark A. Altman, Mark Gottwald SCR Mark A. Altman CAM Christopher Duddy MUS Joe Kraemer CAST Marisa Ramirez, Travis Wester, Nichole Hiltz, Las Alonzo, Laura Harring (Martia), David Keith, Julia Vera, George Romero
THE KING (2005) DIR James Marsh PROD Milo Addica, James Wilson SCR James Marsh, Milo Addica CAM Eigil Bryld MUS Max Avery Lichtenstein CAST Gael García Bernal, William Hurt, Laura Harring (Twyla), Pell James, Paul Dano, Derek Alvarado, Milo Addica
INLAND EMPIRE (2007) DIR – SCR – CAM David Lynch PROD David Lynch, Mary Sweeney CAST Laura Dern, Jeremy Irons, Justin Theroux, Harry Dean Stanton, Peter J. Lucas, Karolina Gruszka, Jan Hench, Grace Zabriskie, Diane Ladd, Julia Ormond, William H. Macy, Mary Steenburgen, Laura Harring (Jane Rabbit), Nastassja Kinski, Michael Paré, Naomi Watts (Suzie Rabbit, voice only)
GHOST SON (2007) DIR Lamberto Bava PROD Pino Gargiulo, Enzo Giulioli, Marco Guidone SCR Lamberto Bava, Silvia Ranfagni (verhaal, Lamberto Bava) CAM Tani Canevari MUS Paolo Vivaldi CAST Laura Harring (Stacey), John Hannah, Pete Postlethwaite, Carolina Cataldi-Tassoni, Mosi Kaiser, Laura Susanna Ruedeberg, Jake David Matthewson
NANCY DREW (2007) DIR Andrew Fleming PROD Jerry Weintraub SCR Andrew Fleming, Tiffany Paulsen (verhaal, Tiffany Paulsen; personages van Carolyn Keene [Mildred Wirt Benson]) CAM Alexander Gruszynski MUS Ralph Sall CAST Emma Roberts, Craig Gellis, Rich Cooper, Max Thieriot, Amy Bruckner, Kay Panabaker, Cliff Bernis, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Dehlia Draycott), Pat Carroll, Barry Bostwick, Bruce Willis
LOVE IN THE TIME OF CHOLERA (2007) DIR Mike Newell PROD Scott Steindorff SCR Ronald Harwood (boek ‘El amore en los tiempos del cólera’ van Gabriel García Márquez) CAM Affonso Beato MUS Antonio Pinto CAST Javier Bardem, Giovanna Mezzogiorno, Benjamin Bratt, Catalina Sandino Moreno, Hector Elizondo, Liev Schreiber, Laura Harring (Sara Noriega)
ONE MISSED CALL (2008) DIR Eric Valette PROD Broderick Johnson, Andrew A. Kosove, Jennie Lew Tugend SCR Andrew Klavan (boek ‘Chakushin ari’ van Yasushi Akimoto) CAM Glen MacPherson MUS Reinhold Heil, Johnny Klimek CAST Shannyn Sossamon, Edward Burns, Azura Skye, Ana Claudia Talancón, Ray Wise, Johnny Lewis, Jason Beghe, Laura Harring (Beth’s Mon)
THE CALLER (2008) DIR Richard Ledes PROD Richard Ledes, Linda Moran SCR Richard Ledes, Alain Didier-Weill CAM Stephen Kazmierski MUS Robert Miller CAST Frank Langella, Elliott Gould, Alex Feldman, Grégory Ravary Ellis, Jean Brassard, Laura Harring (Eileen)
DROOL (2009) DIR – SCR Nancy Kissam PROD John Portnoy, Nick Thurlow, Todd Williams SCR Kara Stephens CAM MUS Dana Boulé CAST Laura Harring (Anora Fleece), Jill Marie Jones, Oded Fehr, Ashley Duggan Smith, Christopher Newhouse
KLUGE (2010) DIR Luis Barone PROD Oscar Marcos Azar SCR Miguel Machalski CAM José Guerra MUS Arturo Cervino, Miguel Machalski CAST Laura Harring (Anne), Benjamin Rojas, Alejandro Awada, Mausi Martinez
RETURN TO BABYLON (2013) DIR Alex Monty Canawati PROD Maria Conchita Alonso, Stanley Sheff SCR Alex Monty Canawati, Bruce Pintzer, Stanley Sheff CAM Scott Dale, Cricket Peters CAST Jennifer Tilly, Maria Conchita Alonso, Tippi Hedren, Debi Mazar, Ione Skye, Rolonda Watts, Phillip Bloch, Laura Harring (Alla Nazimova)
SEX ED (2014) DIR Isaac Feder PROD Monika Casey, Stephen Feder, Dori Sperko, Elayne Schneiderman SCR Bill Kennedy CAM Brian Burgoyne MUS Alexander Kemp CAST Haley Joel Osmont, Glen Powell, Laura Harring (Lupe), Abby Elliott, Lorenzo Izzo, George Eads, Matt Walsh
THE LONER (2016) DIR Daniel Grove PROD Reza Sixo Safai, Seth Caplan SCR Daniel Grove, Reza Sixo Safai (verhaal, Daniel Grove) CAM Steven Capitano Calitri ED Brian Scofield MUS Photek CAST Reza Sixo Safai, Helena Mattsson, Parviz Sayyad, Julian Sands, Dominic Rains, Laura Harring (Lola), Nikolai Kinski
INSIDE (2016) DIR Miguel Ángel Vivas PROD Núria Valls, Vérane Frédiani SCR Miguel Ángel Vivas, Manu Díez, Jaume Balagueró (origineel scenario van Alexandre Bustillo, Julien Maury) CAM Josu Inchaustegui ED Luis de la Madrid MUS Víctor Reyes CAST Rachel Nichols, Laura Harring (Madeleine),Ben Temple, Gillian Apter, David Chevers, Andrea Tivadar
THE THINNING (2016) DIR Michael J. Gallagher PROD Michael J. Gallagher, Michael Wormser, Jana Winternitz SCR Michael J. Gallagher, Steve Greene CAM Greg Cotten ED Brian Ufberg MUS Brandon Campbell CAST Logan Paul, Peyton List, Lia Marie Johnson, Calum Worthy, Ryan Whitney Newman, Laura Harring (Georgina Preston
LOVE KILLS (2016) DIR Felix Limardo PROD Felix Limardo, Huchi Lora SCR Huchi Lora, Terrell Tannen ED Juan Pablo Cadaveira MUS Antonio Marinelli CAST Laura Harring (Rosa), Octavio Pizano, Bruce Davison, Natasha Dominguez, Madison McKinley, Enrique Castillo, David Thornton
ICE CREAM (2016) DIR Roberto De Feo, Vito Palumba PROD Marco Colombo, Christian Halsey Solomon, Alexia Melocchi SCR Roberto De Feo, Vito Palumbo, David Castaldo CAM Colby Oliver, Checco Varese CAST Laura Harring (Wendy), Spencer Treat Clark, Wade Williams, Brendan Miller, Kaili Thorne, Justin Gaston, Noell Coet
TACO SHOP (2018) DIR Joaquin Perea PROD Robert A. Parada SCR Oskar Toruno, Rick Najera (verhaal, Oskar Toruno) CAM Alan Jacoby MUS Carl Rydlund CAST Rafael Agustin, Carlos Alazraqui, Dan Bakkedahl, Laura Harring (Mom), Brian Huskey, Eric Roberts
THE THINNING: NEW WORLD ORDER (2018) DIR Michael J. Gallagher PROD Michael J. Gallagher, Michael Wormser, Jana Winternitz SCR Michael J. Gallagher, Steve Greene CAM Greg Cotten ED Arndt-Wulf Peemöller MUS Brandon Campbell CAST Logan Paul, Peyton List, Matthew Glave, Calum Worthy, Lia Marie Johnson, Michael Traynor, Laura Harring (Georgina Preston), Jana Winternitz
TV FILMS
THE ALAMO: THIRTEEN DAYS TO GLORY (1987) DIR Burt Kennedy PROD Sheldon Pinchuk, Bill Finnegan SCR Clyde Ware, Norman Morrill (boek, Lon Tinkle) CAM Michael N. Knue MUS Peter Bernstein CAST James Arness, Brian Keith, Alec Baldwin, David Ogden Stiers, Jim Metzler, Tom Schanley, Raul Julia, Lorne Greene, Laura Martinez Harring [Laura Harring] (Santa Anna’s Bride),
DESPERADO: AVALANCHE AT DEVIL’S RIDGE (1988) DIR Richard Compton SCR Larry Cohen CAM Robert C. Jessup MUS Michel Colombier CAST Rod Steiger, Alec MacArthur, Lise Cutter, Hoyt Axton, Laura Harring
RIO DIABLO (1993) DIR Rod Hardy PROD Frank Q. Dobbs SCR Frank Q. Dobbs, Stephen Lodge, David S. Cass, Sr. CAM David Connell MUS Larry Brown CAST Kenny Rogers, Travis Tritt, Naomi Judd, Bruce Greenwood, Laura Harring (Maria Benjamin), Stacy Keach, Michael G. Hagerty
EMPIRE (1995) ASSOC PROD Rafael Urióstegui CAST Henry Darrow, Carol Mayo Jenkins, J. Downing, Laura Harring (Gabrielle Cochrane), Robert Leeshock, Steven Langa, Marjorie Lovett, Julie Benz
A FAMILY IN CRISIS (2000) DIR Christopher Leitch PROD Leanne Moore SCR Dennis Turner CAM Neil Roach MUS Starr Parodi, Jeff Eden Fair CAST Esai Morales, Alec Roberts, Miguel Sandoval, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Marisleysis Gonzales), Seidi Lopez, Jon Huertas
RABBITS (2002) DIR – SCR David Lynch MUS Suzie CAST Scott Coffey, Rebekah Del Rio, Laura Elena Harring [Laura Harring] (Jane), Naomi Watts
MY NEIGHBOR’S KEEPER (2007) DIR Walter Klenhard ASSOC PROD Stacey Shaw, Randy Zalkan SCR Lindsay MacAdam CAM Anthony C. Metchie MUS Ron Ramin CAST Laura Harring (Kate Powell), Linden Ashby, Ken Tremblett, Haley Guiel, Nathaniel DeVeaux, Brenda Campbell, Taylor Murrell