Sean Price Williams over “The Sweet East”: “Het scenario werd geschreven om ons te doen lachen”

“The Sweet East,” geregisseerd door de Amerikaan Sean Price Williams (geb. 1977), ging vorig jaar op het Filmfestival van Cannes in première en schetst de reis van jongeren doorheen de steden en bossen aan de oostkust van de Verenigde Staten. Eén van de hoofdpersonages is Lillian, gespeeld door Talia Ryder, een middelbare studente uit South Carolina die haar eerste glimp van de wijde wereld opvangt tijdens een klasuitstap naar Washington D.C.

Wanneer ze gescheiden raakt van haar klasgenoten, begint voor haar een onverwachte roadtrip op zoek naar Amerika. Onderweg komt ze in aanraking met een verscheidenheid aan vreemde toestanden en personages, die elk hun eigen alternatieve realiteit beleven in het huidige Amerika.

Als cameraman kan Sean Price Williams terugblikken op een lange staat van dienst en maakte hij films met acteurs als Greta Gerwig, Geena Davis, Tim Robbins, Ethan Hawke, Val Kilmer, Robert Pattinson, Jennifer Jason Leigh en Ewan McGregor. Zijn werk van de afgelopen twintig jaar omvat talloze zogenaamde independent speelfilms (zie overzicht hieronder), kortfilms, documentaires en afleveringen voor tv-series. “The Sweet East” is zijn regiedebuut; eerder regisseerde hij samen met Jean-Manuel Fernandez “Eyes Find Eyes” (2011).

‘The Sweet East’ is geschreven door zijn vriend Nick Pinkerton, voormalig filmcriticus van onder meer Film Comment, Sight & Sound en The Guardian. De film loopt vanaf 13 maart in de Belgische zalen en wordt verdeeld door Cherry Pickers.

In oktober was Sean Price Williams aanwezig op de 50ste editie van het Film Fest Gent om zijn film voor te stellen, en daar vond het volgende gesprek plaats.

Wat heeft jou getriggerd om deze film te maken, en hoe zou je hem omschrijven?

Nick Pinkerton, de schrijver, en ik zijn heel goeie vrienden, en we besloten iets nieuws voor onszelf uit te proberen. Ik heb altijd al willen regisseren, en misschien heb ik ooit als cameraman een film gemaakt die ik niet interessant vond. Ik weet niet of het zo duidelijk is, maar nu was het voor mij gewoon het moment om te gaan regisseren. Nick had filmkritieken geschreven; onze wegen kruisten mekaar en we besloten deze film te maken. Hij schreef het scenario op basis van ideeën die waren geïnspireerd door o.m. enkele waargebeurde feiten uit ons leven; hij bracht alles samen en schreef het scenario op vrij korte tijd. Dat deed hij jaren geleden al, maar er is intussen niet veel veranderd omdat de personages nog steeds relevant zijn in Amerika. Dus er moest niet teveel worden aangepast in het scenario. Toen we de film maakten, improviseerden we ook en probeerden we gekke dingen uit, zoals het toevoegen van animatie. Dat stond niet in het scenario; zelfs de grote massamoordscène die plaatsvond, is helemaal niet zo geschreven. Dus we waren er voortdurend mee bezig, maar van zodra we wisten dat we de vrijheid hadden om de film te maken, creëerde dat een soort van sneeuwbaleffect. Hij is ontstaan doordat twee jonge mannen samen veel tijd doorbrachten en lachten in een bar. Het scenario werd geschreven om ons te doen lachen, om onze vrienden te doen lachen.

Telkens ik hoor dat een voormalige filmcriticus een scenario schrijft, moet ik denken aan Peter Bogdanovich, of aan Robert Ebert die voor Russ Meyer schreef.

Dat zijn goede voorbeelden. En wat mij betreft: wanneer een cameraman regisseur wordt, is zijn film vaak slecht. Echt geweldige cinematographers hebben als regisseurs vaak slechte films gemaakt. Dat is dus geen geweldige historiek, behalve Nicolas Roeg misschien.

Je hebt de film opgenomen op Kodak film. Dus niet digitaal? Heeft dat een invloed gehad op de visuele uitstraling van de film?

Wij namen alles op met 16mm. Dat was belangrijk, denk ik. Een belangrijke beslissing omdat het mijn meest comfortabele format is. Visueel had ik geen grote ideeën voor de film. Ik was zo gefocust op het regisseren dat ik geen andere echte strategie had dan de stijl die verandert wanneer Lillian bij de verschillende personages komt. In het begin gebruikten we een hand-held camera en lijkt het nogal chaotisch, en als ze bij Lawrence [gespeeld door Simon Rex] of Mohammed [rol voor Rish Shah] is, staat hij op een statief. Dat zijn de regels die ik hanteerde. Ik heb minder gelet op het camerawerk, dus wanneer mensen het hebben over hoe de film eruit ziet, dat is iets waar ik niet echt bij heb stilgestaan.

“The Sweet East” (2023, clip)

Betekent het gebruik van 16mm ook dat er beperkingen zijn? Ik veronderstel dat je niet zoveel opnames kon maken als je wilde.

Ja, maar ik wilde ook niet veel opnames maken. Ik ben daar geen voorstander van. Een aantal acteurs waarmee ik heb gewerkt zijn best tevreden als ze weten dat er beperkingen zijn. Ik vind digitaal opnemen niet altijd zo’n goed idee, omdat je bij de montage meer problemen hebt, en het is vermoeiend en onnodig. Mochten we de film digitaal hebben opgenomen, dan had ik dezelfde manier van werken gebruikt, denk ik. Ik heb een digitale camera en je harde schijf is zo snel vol dat het bijna lijkt op draaien op film. Ik zou heel de tijd met dezelfde beperkingen in m’n hoofd hebben gezeten, dus ik voel me niet beknot door alles op film op te nemen.

Had je volledige autonomie op de set?

Ja, het was belangrijk voor onze investeerder dat we konden doen wat we wilden doen. De producer—not the financial guy—maar de producer is één van mijn oude vrienden, en hij kwam nooit naar me toe om te zeggen, ‘Hé, je neemt wel veel op,’ of, ‘Dat kun je niet doen.’ Dat is nooit gebeurd. En hij kon heel goed met het geld omgaan, zodat we vrij waren om te doen wat we wilden doen. De financier heeft nooit gevraagd wat we deden; hij was als een vriend. We toonden hem de film toen hij klaar was, en hij was tevreden.

Talia Ryder als Lillian in “The Sweet East” | Cherry Pickers

Stel dat het budget vijf keer zo hoog was, zou de film er anders hebben uitgezien?

Ik zou daar niet om gevraagd hebben. De film had dat niet nodig. Hadden we meer geld, dan was er iets meer tijd, en misschien hadden we een scène opnieuw opgenomen. Maar ik maak liever vijf films dan al dat geld aan één film te spenderen. Ik vind niet dat films zoveel hoeven te kosten. Ik hoop dat mijn volgende film exact hetzelfde budget heeft—en met dezelfde mensen kan worden gemaakt. Zolang iedereen tevreden is met wat ze betaald krijgen, denk ik dat we er goed voor staan.

Kijk je naar het personage van Lillian, mogen we dan stellen dat hetgeen ze in de film meemaakt een levensles is?

Zeker. Ze is een getuige, maar ze leert, en ik denk dat het belangrijk is om te zien hoe ze alles absorbeert, alsof het een fantasie is voor misschien oudere mensen zoals Nick en ik. Lillian is nieuwsgierig en onbevreesd, en ze let op wat er gebeurt. Ik denk dat je zo een persoonlijkheid creëert. We maakten een film over een meisje waarvan we denken dat ze deel kan uitmaken van de beste generatie ooit, gewoon omdat ze aandacht schenkt aan de mensen om haar heen. Dus ja, ze leert. Ik denk dat veel van de personages in de film lijken op mensen die ik heb ontmoet en die als tiener belangrijk zijn geweest voor mij. Voor Nick waarschijnlijk ook; ik kende een paar jongens die me hielpen. Ik kom uit een klein stadje, net zoals aan het einde van de film. Er was geen mogelijkheid om ergens naartoe te gaan, maar ik ontmoette mensen waar ik aandacht aan schonk, en ze lieten me zien hoe groot de wereld was en hoe ik er deel van kon uitmaken. Dat is wat deze jongens zijn. Het kunnen fill-ins zijn, maar het zijn ook echte mensen, en mensen om van te leren. Ik denk dat al de mensen die je in Amerika in het nieuws ziet, mensen zijn waarvan we kunnen leren. Zelfs als je hen niet leuk vindt, kun je nog steeds van hen leren. Dus Lillian leert; ze kijkt goed uit.

De film eindigt abrupt. Je vraagt je af wat er met Lillian zal gebeuren, wat er zit aan te komen. Komt er een sequel?

Lillian is nog maar net begonnen, weet je. Ze gaat grootse dingen doen. Mijn favoriete film is “If….” [1968] van Lindsay Anderson, en het vervolg was “O Lucky Man!” [1973]. Ik denk dat wij een soort van “O Lucky Girl!” hebben gemaakt. Zijn derde film was “Britannia Hospital” [1982], maar die vond ik verschrikkelijk. Als we een vervolg maken, zou het gaan over het feit dat ze premier wordt van een land, of president. We moeten van het presidentschap een aantrekkelijke baan maken. Dat moet weer een aantrekkelijke baan worden, want het lijkt een job voor gekke mensen. We hebben boeiende mensen nodig die opnieuw de leiding kunnen nemen. Dus ik denk dat Lillian een heel goede kandidaat voor het presidentschap is wanneer ze wat ouder is. Dat is mijn sequel [lacht].

Je noemde net Lindsay Anderson. Ik denk niet dat veel mensen zich Lindsay Anderson nog herinneren.

Nick en ik zijn filmliefhebbers. We kijken de hele tijd naar films en bespreken die. We hebben allebei in heel goeie videotheken gewerkt; onze hele opvoeding stond in het teken van oude films. In New York zijn er goeie bioscopen waar je oude films op 35mm kan zien, en we hebben veel jongere vrienden aan wie we altijd films tonen. Film lééft in New York; het is een goed moment om nu in New York te wonen als je van film houdt. Lindsay Anderson is dus geen onbekende voor ons.

Boekcover van Patrick McMulligan’s biografie “Nicholas Ray: The Glorious Failure of an American Director” (1979)

Heb je ooit enkele filmmakers ontmoet die je altijd bewonderde?

Ik heb Jerry Lewis en Norman Mailer kunnen ontmoeten. Het is geweldig dat onze generaties mekaar hebben gekruist. Nu breng ik veel tijd door met Paul Schrader. Ik heb ook met Abel Ferrara samengewerkt; dat is ook leuk.

Zijn er nog andere regisseurs die je helden zijn?

Eén van hen staat op mijn GSM: Nicholas Ray. Hij is mijn absolute nummer één, als persoon en ook als regisseur. Ik werkte met zijn weduwe aan een documentaire over hem, en ik kreeg al zijn materiaal uit de tijd toen hij lesgaf. Toen hij in de zestig was, was hij wilder en gekker dan ooit met zijn ideeën over cinema, en dat is iets waar ik naar uitkijk. Ik ben nu net begonnen als regisseur; ik ben halfweg in de veertig. Wacht maar tot ik in mijn mid-sixties ben, then I’ll have some really crazy movies to make. Net als Nicholas Ray.

Hij was altijd één van die sterk onderschatte filmmakers, vind je niet? Zoals Samuel Fuller bijvoorbeeld.

In New York zijn dit de jongens waar we het de hele tijd over hebben in onze kleine vriendenkring. Toen ik in de videotheek werkte, waren dit de regisseurs waar we het ook over hadden. We moeten ervoor zorgen dat de jongeren alles over hen weten. Het is enorm boeiend om hun geschiedenis te kennen en te weten wat ze deden.

Toen je “The Sweet East” opnam, dacht je misschien aan enkele van hun memorabele scènes?

Altijd. Ik werkte vroeger samen met documentairemaker Albert Maysles. Ik denk altijd aan zijn films wanneer ik een camera in mijn hand heb. Ook Walerian Borowczyk, de Poolse filmmaker; zijn posters hingen overal in onze montagekamer. Op visueel vlak is hij één van mijn grootste bronnen van  inspiratie. Er zijn een paar dingen die we van hem hebben overgenomen, ook zijn montagestijl en zijn montageritme. Er zijn ook New Yorkse underground regisseurs zoals John Kuchar en John Waters. Ik dacht ook aan John Waters toen we onze film maakten. Er zijn ook enkele verwijzingen naar D.W. Griffith. They’re kind of all over the place.

Film Fest Gent
20 oktober 2023

FILMS

TWELVE (2001) DIR – SCR Daniel Noah PROD Douglas Tirola CAM Sean Price Williams ED Chris Shrissotimos MUS Zoriah, K-Rad CAST Lauren Fox, Randall Jaynes, Brad Beyer, Daniel Vespa, James Sobol Kelly, Marice Carr, Joseph Rigano, Susan Wallack, Bob Harbaum

FROWNLAND (2007) DIR – SCR – ED Ronald Bronstein PROD Marc Raybin CAM Sean Price Williams MUS Paul Grimstad CAST Dore Mann, Paul Grimstad, David Sandholm, Carmine Marino, Mary Bronstein, Paul Grant

YEAST (2008) DIR – SCR Mary Bronstein PROD Marc Raybin CAM Sean Price Williams, Michael Tully ED Ronald Bronstein CAST Mary Bronstein, Ignacio Carballo, Greta Gerwig, Amy Judd Lieberman, Josh Safdie, Benny Safdie, David Sandholm, Sean Price Williams

SEA LEGS (2009) DIR – SCR – ED Craig Butta PROD Anna Seidman CAM Sean Price Williams MUS Russel Smith CAST Craig Butta, Veronica Austin, Jimmy Smith, Angie Pontani, Adela Brito, Adal Gertacov, Loren Hammonds, Krystal Jorge, Jimmy Prince

ALEXANDER THE LAST (2009) DIR – CAM – ED Joe Swanberg PROD Joe Swanberg, Noah Baumbach, Anish Savjani SCR David Lowery, Joe Swanberg, Amy Seimetz, Jess Weixler, Barlow Jacobs, Justin Rice MUS Justin Rice, Jo Schornikow CAST Jess Weixler, Justin Rice, Barlow Jacobs, Amy Seimetz, Jane Adams, Josh Hamilton, Jo Schornikow, Sean Price Williams, David Lowery

GO GET ROSEMARY (2009) DIR Benny Safdie, Josh Safdie PROD Tom Scott, Casey Neistat SCR Benny Safdie, Josh Safdie, Ronald Bronstein CAM Josh Safdie, Brett Jutkiewicz ED Benny Safdie, Josh Safdie, Ronald Bronstein, Brett Jutkiewicz CAST Ronald Bronstein, Alex Greenblatt, Sage Ranaldo, Frey Ranaldo, Victor Puccio, Lance Chamberlain, Eleonore Hendricks, Sean Price Williams (Dale), Abel Ferrera, Josh Safdie

IMPOLEX (2009) DIR – SCR – PROD – ED Alex Ross Perry CAM Sean Price Williams MUS Preston Spurlock CAST Riley O’Bryan, Kate Lyn Sheil, Bruno Meyrick Jones, Ben Shapiro, Roy Berkeley, Eugene Mirman

KATI WITH AN I (2010) DIR – ED Robert Greene PROD Robert Greene, Sean Price Williams, Douglas Tirola, Susan Bedusa CAM Sean Price Williams MUS Marc Alan Goodman, Leslie Stein, Stuart Wolferman CAST Kati Genthner

HAPPY LIFE (2011) DIR – SCR – MUS – ED Michael M. Bilandic PROD Michael M. Bilandic, Rachel Michelle Fernandes, Spencer Kiernan CAM Sean Price Williams CAST Tom McCaffey, Amanda Salane, Gilles Decamps, Matt Pinfield, Nick Lennen, Aldous Davidsen, Kate Lyn Sheil, Isabelle McNally, Sean Price Williams (Evan)

THE COLOR WHEEL (2011) DIR – PROD – ED Alec Ross Perry SCR Alex Ross Perry, Carlen Altman CAM Sean Price Williams MUS Preston Spurlock CAST Carlen Altman, Bob Byington, Kate Lyn Sheil, Anna Bak-Kvapil, Ry Russo-Young, Roy Thomas, Craig Butta, C. Mason Wells, Alex Ross Perry

EYES FIND EYES (2011) DIR – ED Sean Price Williams, Jean-Michel Fernandez PROD Paulo Branco SCR Jean-Manuel Fernandez, Pierre-Jean Bouyer CAM Sean Price Williams, Léo Hinstin CAST Alexandre Marouani, Alma Jodorowsky, Martine Langatta, Thomas Badek, Krista Ayne, Laurent Bariteau

SLACKER 2011 (2011) DIR Bob Byington, Clay Liford (segment “Les Amis at Night”) PROD Seana Flanagan, Hans Graffunder, Marla Quintana (segment “Les Amis at Night”) CAM Sean Price Williams (segment “Les Amis at Night”) CAST Bob Ray, Marc Wiskemann, John Chisholm, Sarah Kihis, Franc Nippels, Michael Dalmon

KUICHISAN (2011) DIR – PROD – SCR – ED Maiko Endo CAM Sean Price Williams MUS Maiko Endo, Takashi Hattori, Brian Herman, Kato Hideki, Nanao Kobayashi, J.C. Morrison CAST Raizo Ishihara, Eleonore Hendricks, Chizuru Lee, Maiko Endo, Kenji Oshiro, Yasutaka Agarie, Kokoro Kohatsu

SILVER BULLETS (2011) DIR – SCR – CAM – ED Joe Swanberg PROD Joe Swanberg, Amy Seimetz MUS Orange Mighty Trio CAST Kate Lyn Sheil, Ti West, Amy Seimetz, Joe Swanberg, Jane Adams, Larry Fessenden, Sean Price Williams

A WILDERNESS OF MIRRORS (2011) DIR – PROD – ED John Bosch SCR – MUS Paul Kopasz CAM Sean Price Williams CAST Paul Kopasz, Will Oldham, J.J. Angleton, Carlotta Elektra Bosch, Chad Allan Hughes, Glenn Kotche, Girlande Lince, C. Scott Shiffitt

SOMEBODY UP THERE LIKES ME (2012) DIR – SCR Bob Buyington PROD Nick Offerman, Hans Graffunder CAM Sean Price Williams ED Frank V. Ross MUS Chris Baio CAST Nick Offerman, Jess Weixler, Keith Poulson, Stephanie Hurt, Marshall Bell, Kate Lyn Sheil, Kevin Corrigan, Jonathan Togo, Alex Ross Perry

HELLAWARE (2013) DIR – SCR Michael M. Bilandic PROD Rachel Michelle Fernandes CAM Sean Price Williams ED Jason Giampietro MUS Nathan Akin CAST Keith Poulson, Sophia Takal, Brent Butler, Duane C. Wallace, Kate Lyn Sheil, Gilles Decamps, Clarke Bliss, Zohren Weiss

THE THIRD YEAR (2013) DIR Alex Ross Perry, Rick Alverson, Dustin Guy Defa, Loretta Fahrenholz, Nick Mauss, Ken Okiishi PROD Jacob Schillinger SCR Alex Ross Perry, Q. Takeki Maeda, Jay Chung CAM Sean Price Williams, Jarred Alterman, Daniel Patrick Carbone, Nick Mauss, Ken Okiishi ED Alex Ross Perry, Esmé von Hoffman, Ken Okiishi, Nick Mauss, Steffen Martin, Loretta Fahrenholz, Dustin Guy Defa, Rick Alverson MUS Eliot Krimsky CAST Kentucker Audley, Anna Bak-Kvapil, Dustin Guy Defa, Alyssa Franck, Booker Garrett, Jason Grisell, Hannah Gross, Keith Poulson

LISTEN UP PHILIP (2014) DIR – SCR Alex Ross Perry PROD David Lowery, Katie Stern, James M. Johnston, Toby Halbrooks, Joshua Blum CAM Sean Price Williams ED Robert Greene MUS Keegan DeWitt CAST Jason Schwartman, Elisabeth Moss, Krysten Ritter, Joséphine de la Baume, Jonathan Pryce, Jess Weixler, Dree Hemingway, Keith Poulson, Kate Lyn Sheil

YOUNG BODIES HEAL QUICKLY (2014) DIR – SCR – ED Andrew T. Betzer PROD Andrew T. Betzer, Eric Nyari CAM Sean Price Williams CAST Gabriel Croft, Josephine Decker, Jay Featherstone, Jonathan Frasier, Sandra L. Hale, Daniel P. Jones, Ali Lynch, Kate Lyn Sheil, Julie Sokolowski

CHRISTMAS, AGAIN (2014) DIR – SCR – PROD Charles Poekel CAM Sean Price Williams ED Robert Greene CAST Kentuckler Audley, Jason Shelton, Oona Roche, David Gauld, Thatcher Keats, Melora Keats, Andrzej Walczak, Bennett Webster, Jacek Gulla, Craig Butta

HEAVEN KNOWS WHAT (2014) DIR Benny Safdie, Josh Safdie PROD Oscar Boyson SCR Benny Safdie, Josh Safdie, Arielle Holmes CAM Sean Price Williams ED Benny Safdie, Ronald Bronston MUS Ariel Pink, Paul Grimstad CAST Arielle Holmes, Caleb Landry Jones, Buddy Duress, Necro, Isaac Adams, Diana Singh, Benjamin Hampton, Eleonore Hendricks

QUEEN OF EARTH (2015) DIR – SCR Alex Ross Perry PROD Alex Ross Perry, Elisabeth Moss, Adam Piotrowicz CAM Sean Price Williams ED Robert Greene MUS Keegan DeWitt CAST Elisabeth Moss, Katherine Waterston, Patrick Fugit, Kentucker Audley, Keith Poulson, Kate Lyn Sheil, Craig Butta, Daniel April

SIN ALAS (2015) DIR – SCR – ED Ben Chace PROD Sean T. Lamb CAM Sean Price Williams MUS Aruan Ortiz CAST Carlos Padrón, Mario Limonta, Yulisleyvís Rodriguez, Lieter Ledesma Alberto, Verónica Lynn, Adael Rosales, Camila Arteche, Ray Fernandez

GOLDEN EXITS (2017) DIR – SCR Alex Ross Perry PROD Alex Ross Perry, Katie Stern, Joshua Blum, Christos V. Konstantakopoulos, Adam Piotrowicz CAM Sean Price Williams ED Robert Greene MUS Keegan DeWitt CAST Emily Browning, Adam Horowitz, Mary-Louise Parker, Jason Schwartzman, Chloë Sevigny, Analeigh Tipton, Craig Butta, Keith Poulson, Kate Lyn Sheil

MARJORIE PRIME (2017) DIR Michael Almereyda PROD Michael Almereyda, Uri Singer SCR Michael Almereyda (toneelstuk “Marjorie Prime” [2014] van Jordan Harrison) CAM Sean Price Williams ED Kathryn J. Schubert MUS Mica Levi CAST Jon Hamm, Geena Davis, Tim Robbins, Lois Smith, Hannah Gross, India Reed Kotis, leslie Lyles, Cashus Muse, Hana Colley

THIRST STREET (2017) DIR Nathan Silver PROD C. Mason Wells, Katie Stern, David Solal, Ruben Amar, Louise Bellicaud, Joshua Blum, Claire Charles-Gervais, Jordan Goldnagel, Josh Mandel, Elsa Leeb SCR Nathan Silver, C. Mason Wells CAM Sean Price Williams ED John Magary, Hugo Lemant MUS Paul Grimstad CAST Lindsay Burdge, Damien Bonnard, Esther Garrel, Françoise Lebrun, Alice de Lencquesaing, Christophe Tek, Jacques Nolot, Anjelica Huston (voice only)

GOOD TIME (2017) DIR Benny Safdie, Josh Safdie PROD Terry Dougass, Paris Kassidokostas-Latsis, Oscar Boyson, Sebastian Bear-McClard SCR Josh Safdie, Ronald Bronstein CAM Sean Price Williams ED Benny Safdie, Ronald Bronstein MUS Daniel Lopatin CAST Robert Pattinson, Jennifer Jason Leigh, Benny Safdie, Barkhad Abdi, Buddy Duress, Taliah Webster, Necro

HUMAN AFFAIRS (2018) DIR Charlie Birns PROD Charlie Birns, Krista Parris, Wyatt Angelo, Brendan McHugh SCR Charlie Birns, David Barker CAM Sean Price Williams ED David Barker MUS Karl Frid, Pär Frid CAST Dominic Fumusa, Kerry Condon, Julie Sokolowski, David Harbour, Autumn Stein, Lisa Joyce, Antonio Lunetta

WOBBLE PALACE (2018) DIR Eugene Kotlyarenko PROD Claire Bargout, A.J. Del Cueto, Andrew Faulkner, Drew Foster SCR Eugene Kotlyarenko, Dasha Nekrasova CAM Sean Price Williams ED Benjamin Moses Smith MUS Jonathan Mandabach CAST Eugene Kotlyarenko, Dasha Nekrasova, Paige Elkington, Kim Ye, Brian Lee Hughes, Janiva Ellis, Caroline Hebert, Jack Kilmer

THE GREAT PRETENDER (2018) DIR Nathan Silver PROD Nathan Silver, Pierce Varous, Matt Grady, Jere B. Ford, Danelle Eliav, Jack Dunphy SCR Jack Dunphy (story by Nathan Silver) CAM Sean Price Williams ED Jack Dunphy MUS Seth Kaplan CAST Maelle Poesy, Keith Poulson, Esther Garrel, Linas Phillips, Craig Mums Grant, Julian Grady, Danelle Eliav, C. Mason Wells

HER SMELL (2018) DIR – SCR Alex Ross Perry PROD Alex Ross Perry, Elisabeth Moss, Adam Piotrowicz, Michael Sherman, Matthew Perniciaro CAM Sean Price Williams ED Robert Greene MUS Keegan DeWitt CAST Elisabeth Moss, Cara Delevigne, Dan Stevens, Agyness Deyn, Gayle Rankin, Ashley Benson, Amber Heard, Virginia Madsen, Keith Poulson, Craig Butta

JOBE’Z WORLD (2008) DIR – SCR Michael M. Bilandic PROD Adam Ginsberg, Spencer Kiernan CAM Sean Price Williams ED Zach Clark MUS Paul Grimstad CAST Jason Grisell, Theodore Bouloukos, Owen Kline, Stephen Payne, Lindsay Burdge, Jeremy O. Harris, Sean Price Williams, Keith Poulson, Kate Lyn Sheil

ONE MAN DIES A MILLION TIMES (2019) DIR – PROD – SCR – ED Jessica Oreck CAM Sean Price Williams MUS Cody Martinez CAST Alyssa Lozovskaya, Maksim Blinov, Vladimir Koshevoy, Alena Artemova, Konstantin Malyshev, Andrey Emelyanov, Aleksey Yuferev

TESLA (2020) DIR – SCR Michael Almereyda PROD Michael Almereyda, Christa Campbell, Lati Grobman, Per Melita, Isen Robbins, Uri Singer CAM Sean Price Williams ED Kathryn J. Schubert MUS John Paesano CAST Ethan Hawke, Eve Hewson, Eli A. Smith, josh Hamilton, Lucy Walters, Luna Jokic, Kyle MacLachlan, Dan Bittner

AINU MOSHIRI, a.k.a. AINU MOSIR (2020) DIR – SCR Takeshi Fukunaga PROD Harue Miyake, Eric Nyari CAM Sean Price Williams ED Takeshi Fukunaga, Keiko Deguchi MUS Clarice Jensen CAST Kanto Shimokura, Debo Akibe, Emi Shimokura, Masao Nishida, Kenji Matsuda, Shusei Toko, Ryuji Hirasawa

WE ARE (2020) DIR – SCR Eugene Kotlyarenko PROD Eugene Kotlyarenko, A.J. Del Cueto CAM Sean Price Williams, A.J. Del Cueto ED Tucker Bennett CAST Andy Faulkner, Dasha Nekrasova, Keith Poulson, Vishwam Velandy

THE BIRTHDAY CAKE (2021) DIR Jimmy Giannopoulos PROD Shiloh Fernandez, Diomedes Raul Bermudez, Carlos Cuscó, Siena Oberman, Danny Sawaf SCR Jimmy Giannopoulos, Shiloh Fernandez, Diomedes Raul Bermudez CAM Sean Price Williams ED Brad Turner MUS Jimmy Giannopoulos, Tim Sandusky CAST Shiloh Fernandez, Val Kilmer, Ewan McGregor, William Fichtner, Lorraine Bracco, Jeremy Allen White, Emory Cohen, Vincent Pastore

ENTRE LES VAGUES, (2021) DIR – SCR Anaïs Volpé PROD Caroline Nataf CAM Sean Price Williams ED Zoé Sassier MUS David Gubitsch, Elie Mittelmann CAST Shouheila Yacoub, Deborah Lukumuena, Matthieu Longatte, Sveva Alviti, Angélique Kidjo, Alexandre Desane, Fabien Mariano Ortiz, Marylou Vergne

ZEROS AND ONES (2021) DIR – SCR Abel Ferrera PROD Diana Phillips, Philipp Kreuzer CAM Sean Price Williams ED Leonardo Daniel Bianchi MUS Joe Delia CAST Ethan Hawke, Cristina Chiriac, Phil Neilson, Valerio Mastandrea, Valeria Correale, Dounia Sichov, Babak Karimi, Anna Ferrera

PROJECT SPACE 13 (2021) DIR Michael M. Bilandic PROD Craig Butta CAM Sean Price Williams ED Stephen Gurewitz MUS Paul Grimstad CAST Theodore Boukoulos, Jason Grisell, Keith Poulson, Hunter Zimny

FUNNY PAGES (2022) DIR – SCR Owen Kline PROD Benny Safdie, Josh Safdie, Oscar Boyson, Ronald Bronstein, David Duque-Estrada, Sebastian Bear-McClard CAM Sean Price Williams, Hunter Zimny ED Owen Kline, Erin DeWitt CAST Daniel Zolghadri, Matthew Maher, Miles Emanuel, Maria Dizzia, Josh Pais, Stephen Adly Guirgis, Marcia DeBonis, Louise Lasser

THE SWEET EAST (2023) DIR – CAM Sean Price Williams PROD Alex Ross Perry, Alex Coco, Craig Butta SCR Nick Pinkerton ED Stephen Gurewitz MUS Paul Grimstad CAST Talia Ryder, Earl Cave, Simon Rex, Ayo Edebiri, Jeremy O. Harris, Jacob Elordi, Rish Shah, Gibby Haynes, Jack Irv

WHAT DOESN’T FLOAT (2023) DIR – ED Luca Balser PROD Pauline Chalamet, Rachel Walden SCR Shauna Fitzgerald CAM Sean Price Williams, Matt Clegg, Charlotte Dupré, Hunter Zimny MUS Luca Balser, Sammy Weissberg CAST Mirlande Amazan, Alana Raquel Bowers, Pauline Chalamet, Rachel Cockrill, Cindy De La Cruz, Declan Eells, Larry Fessenden